Melayu Jangan Mudah Lupa

Wednesday, December 1, 2010

[Video] Jangan politikkan ketuanan Melayu


Kesultanan Melayu adalah institusi Ketuanan Melayu didalam negara Malaysia ini.

Bilamana Presiden PKR berkata bahawa konsep “Ketuanan Melayu” wajib ditinggalkan kerana ia didakwa hanya slogan untuk memperdaya bangsa itu sendiri maka implikasi kenyataannya itu turut membawa akibat kepada kedudukan istimewa Kesultanan Melayu itu sendiri!

Kesultanan Melayu didalam negeri negeri di Semenanjung Tanah Melayu ini turut menjadi pelindung kepada kedudukan Agama Islam didalam Perlembagaan Malaysia.

Seandainya kedudukan istimewa Kesultanan Melayu yang menjadi lambang Ketuanan melayu ini diganggu gugat maka nasib umat Islam didalam Malaysia ini akan turut terancam kerana tidak akan ada lagi pihak yang mahu mempertahankan kepentingan umat ini.

Makanya orang orang Melayu yang beragama Islam mesti menentang cita cita PKR ingin menghapuskan hak hak Melayu dan kedudukan umat Islam didalam negara ini!

Saya kira kenyataan Presiden PKR Wan Azizah ini adalah terang terangan satu jenayah berat dan ia boleh disabitkan dengan kesalahan dibawah :

Akta Hasutan 1948. Akta 15 Bab 3.1 Kurungan (f) :

bagi mempersoalkan apa-apa perkara, hak, taraf,kedudukan, keistimewaan, kedaulatan atau prerogatif yang ditetapkan atau dilindungi oleh peruntukan

Bahagian III Perlembagaan Persekutuan atau Perkara 152, 153 atau 181 Perlembagaan Persekutuan.

Sam ada anda sedar atau pun tidak, sebarang kenyataan seperti yang dibuat oleh Wan Azizah atau sesiapa sahaja yang mencabar kedudukan istimewa orang orang Melayu dengan mempersoalkan ‘Ketuanan Melayu’ adalah secara tidak langsung sebenarnya mempersoalkan kedudukan Sultan Sultan dan Raja Melayu yang merupakan asas pemerintahan Raja Berparlimen didalam negara ini!

Kedudukan istimewa Kesultanan Melayu didalam Perlembagaan Malaysia menjamin akan kedudukan istimewa orang orang Melayu dan sebarang percubaan untuk menidakkan ‘Ketuanan Melayu’ ini adalah bererti sipenderhaka ini cuba menggulingkan kedudukan Kesultanan Melayu diwaktu yang sama.

Kesultanan Melayu itu adalah menjadi teras kerajaan berparlimen di Malaysia. Tidak ada perpisahan diantara Kesultanan Melayu, Kedudukan Agama Islam dan Ketuanan Melayu didalam Kerajaan Malaysia ini.

Wan Azizah boleh dikira sebagai pengkhianat kepada kepentingan orang orang Melayu yang menganut Agama Islam kerana sudah berani meminta agar kedudukan orang orang Melayu yang mengepalai Kesultanan Melayu dihapuskan!

Mengapakah Kementerian Dalam Negeri masih berdiam diri menyaksikan semua jenayah hasutan ini terbiar tanpa tindakan yang pantas dan tegas?

Tunjukkan lah bahawa KDN masih ujud dan bersiapsiaga mempertahankan kedudukan istimewa Kesultanan Melayu, Ketuanan Melayu dan Islam didalam negara ini dan bertindak lah terhadap sesiapa sahaja yang berani mengeluarkan kenyataan sebegini mahu menghapuskan hak hak umat Melayu Islam seMalaysia!

Saya percaya rata rata umat Islam Melayu seMalaysia tak mahu dengar sebarang ‘amaran’ lagi.

Ini sah sah satu kesalahan jenayah hasutan yang buktinya sudah saya sertakan didalam bentuk video di atas!

Apa KDN mahu menutup mata, memekakkan telinga dan diam membisu lagi?

Sumber:-
mahaguru58.blogspot.com

Untuk mempastikan Kesultanan Melayu dan Ketuanan Melayu tidak dibakul sampahkan....Wahai UMNO kembalikan semula kuasa RAJA2 Melayu yg engkau lucutkan secara rakus pada satu masa dahulu...

DEMI MELAYU - PERKARA 66 PERLEMBAGAAN WAJAR DIPINDA


Berkaitan Mesti Bca supaya paham:-
UMNO manipulasi ketuanan Melayu
Ketuanan Melayu - siapa salah?
Tanah Melayu Terhakis Angkara Umno
Tanah Rezab Melayu Tinggal 30 % Tahun 2020

AkHbAr HaRiAn:-

HOTs MEDIA

Bangkit

MaLaYsIa NeWs:-

Malaysia Hari Ini

MiNdA LaWaK:-