Melayu Jangan Mudah Lupa

Monday, June 7, 2010

Antara PAS ,UMNO dan AL ARQAM yang mana lebih bersih?

Al fatihah buat Allahyarham ustaz Asyaari Muhammad pengasas Al Arqam yang telah meninggal beberapa minggu yang lalu.Saya adalah salah seorang pemerhati yang selalu mengikuti pergerakan kumpulan Al Arqam sejak sebelom pertubuhan itu diharamkan.Saya sering membuat perbandingan nilai nilai yang disemaikan oleh pergerakan tersebut kepada para ahli jemaahnya yang sangat berbeza dari jemaah parti PAS mau pun UMNO.
Walaupun Al ARQAM bukanlah sebuah pertubuhan siasah namun jemaahnya mampu mengugat kekuatan jemaah PAS mahu pun UMNO.

Tidak hairanlah bila jemaah AL ARQAM diharamkan oleh kerajaan dan dicemuh oleh jemaah PAS sendiri yang kononnya mendakwa pertubuhan mereka adalah lebih islamik kerana mereka kelihatan takut akan kekuatan jemaah AL ARQAM.Jika kita lihat dengan teliti sebenarnya AL ARQAM adalah lebih islamik dan jemaahnya menerapkan nilai nilai islam yang jauh lebih baik dari PAS.Walaupun mereka tidak memerintah sesebuah negeri seperti pas namun mereka berjaya membina system pendidikan,kesihatan dan system perniagaan mereka tanpa perlu pun memerintah negeri.Tapi apa yah dapat dilakukan oleh PAS yang sudah pun memerintah kelantan lebih 4 penggal berkuasa?.

Banyak lagi kebaikan yang telah dibawa oleh jemaah AL ARQAM namun tak perlulah saya nyatakan takut nanti pendapat saya juga turut di haramkan.Walau bagaimana pun kita dapat melihat jemaah manakah sebenarnya yang lebih bersih diantara jemaah yang saya nyatakan.

AkHbAr HaRiAn:-

HOTs MEDIA

Bangkit

MaLaYsIa NeWs:-

Malaysia Hari Ini

MiNdA LaWaK:-